keskiviikko 6. tammikuuta 2016

Tuoreita alkuja


Minulle tuli tarve alkaa alusta. Luoda uusi blogi, tavallaan luoda nahkani siinä samalla. Olen blogannut suhteellisen aktiiviset reilut parisen vuotta ja entinen blogi vain kävi jotenkin ahtaaksi. En tiedä. Aiemmin suurta iloa tuonut harrastus alkoi aiheuttaa minulle enemmänkin ahdistusta kuin iloa, ehkä olin luonut itsestäni jo liian tarkan persoonan edellisen blogin raameissa ja nyt oli vain purettava kaikki kertaheitolla alas. Tosielämässä minun on hyvin vaikea rikkoa odotuksia, joita kuvittelen muiden minulle asettaneen, ja ehkä sama alkoi siirtyä jo blogini puolelle. Aloin kai pelätä rikkovani lukijoideni odotukset enkä enää postannut yhtä vapaasti.

paita: käytettynä sukulaisilta | fleeceviitta: mummin tekemä




Aioin ensin jättää koko bloggaamisen ainakin toistaiseksi, mutta kai minä sittenkin kaipaan liikaa huomiota. Tuntui raikkaalta luoda aivan uusi blogi ja suunnitella sille aivan uusi ulkoasu. Ja tuntuu raikkaalta etsiä itselleen uusia alkuja, sillä menneisyys ei aina ole muistelemisen arvoinen tai ainakaan siihen ei kuulemma saisi jäädä kiinni. Joka tapauksessa aloin kokea, etten ole enää se sama, jonka näköiseksi edellinen blogi muodostui.

Näin loin tämän blogin ja Kristiina O -kirjoittajanimen. O niinkuin orvokki, oravanpyörä ja ohraleipä. Orvokit ovat minulle tärkeitä henkilökohtaisista syistä ja Orvokki oli mummoni toinen nimi, siksi halusin sen näin blogosfäärissä periä itselleni. Kirjoittajanimellä kirjoittaminen on minua jo jonkin aikaa kiehtonut, ja jos toiveeni ja tavoitteeni kirjoittaa joskus julkaisukelpoinen kirja joskus toteutuu, olen harkinnut tekeväni sen juuri tämäntyyppisellä nimellä oman oikean nimeni sijaan.



Nimimerkin antama suoja tekee minulle helpommaksi kirjoittaa blogissa rehellisesti. Henkilöllisyyteni varjeleminen ei kuitenkaan ole minulle mikään valtavan tärkeä juttu, eikä minua varsinaisesti haittaa, vaikka joku yhdistäisikin tämän ja aikaisemman blogini toisiinsa. Minua ei myöskään häiritse ajatus omien kuvieni sisällyttämisestä blogiin, ja varmaan sivupalkkiin tai itseäni esittelevälle välilehdelle kuvani onkin jossain vaiheessa tulossa.



Tämä blogi tulee sisältämään asioita oman mielenkiintoni ja inspiraationi mukaan. Yritän hakea elämässäni positiivista asennetta, mutta se on vaikeaa, kun oma pää ei lakkaa jankkaamasta, että ethän sinä tyttö hyvä osaa etkä pysty eikä ole järkeä yrittääkään. Tähän ongelmaan olen hakenut apua ja näin toivonkin tämän vuoden muodostuvan paljon paremmaksi kuin edellisen. Minä nimeän tämän vuoden orvokin vuodeksi, siksi vuodeksi, kun kaikki kääntyy taas parempaan päin. Seuratkoon sitä vielä monta uutta, hyvää vuotta. Älä tule paha vuosi, tule hyvä vuosi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti