sunnuntai 20. maaliskuuta 2016

Viikon biisi: Mä Oon Niin Ruma



Mul ei oo rahaa mennä plastiikkakirurgille
Mä vedän hupun päähän ja haistatan vitut sille
Mul ei oo itsekunnioitusta eikä naisii
Ne karttaa mut kaukaa niinku mä levittäsin AIDSii
Ei tää oo säälin tai kehujen kerjäämistä, tällä kertaa, vaikka voisinkin kirjoittaa esseen siitä, miten rumuuden kokemus on pilannut elämäni. En jaksa. Käytetään tätä sen sijaan tilaisuutena postata pari rumaa omakuvaa. Tarkoituksella rumaa on turvallisemman tuntuista näyttää kuin vakavissaan otettuja selfieitä, koska jos se on oksettava, niin niinhän oli tarkoituskin! #uglyselfie #nomakeup

Tämä kappale soi hetki sitten (tai hetki ennen sitä, kun aloin tehdä tätä postausta) YleX:llä, ja ilmestyksenomaisesti tajusin, että tämä on täydellinen viikon biisiksi. Eikä pelkästään läppänä tai jotta voisin valittaa, kuinka ruma olen itsekin, mutta oikeasti pidän tästä biisistä. Hyvä meininki, tykkään kun sanat osuvat loistavasti omille paikoilleen ja riimit loksahtelevat kohdilleen. Etevää sanailua. Samaistuttavaa, mutta samalla ronskisti ylilyödyt kuvaukset toimivat samaan tapaan kuin ugly selfiet. "Neuvolatäti on nyt sairaseläkkeellä / ku se menetti sen järjen, eikä haluu enää elää / eikä suostu enää puhuu mitä sinä päivän näki / mut se olin vissii minä ja mun naama joka mäti", siis aivan loistavaa. Tai vähän kuin jos tykästyt rumiin villapaitoihin, ei kukaan voi haukkua makuasi: - Toi paita on kyllä ihan yliruma! - Eikös olekin!! 

Viimeisessä kuvassa näkyvä ilme on muuten nimeltään jäniksen irvitys ja sen opetti minulle mummoni, kun olin pieni. Ihana mummoni, maailman paras mummo, joka ei ole ollut elossa enää kuuteentoista vuoteen. Tämäkö on sinun perintösi, tälläkö tavalla sinun muistosi jää elämään jälkeesi? Jäniksen irvistys. Kiitos.

11 kommenttia:

  1. Rumat villapaidat kuulostavat hienoilta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiks vaan :D Eikös ainakin amerikassa tai jossain ugly sweaters oo ihan juttu? Muoti-ilmiö joka voisi tulla suomeenkin!

      Poista
  2. Hyvin kirjoitettu! Hauskoja kuvia :D Minustakin tuo kappale on loistava, nerokasta sanailua ja ironista liiottelua, riimit kohdillaan. Minäkin kuulin tuon joku aika sitten sattumalta YleX:ltä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! ♥ Kiva kuulla, et joku muukin tykkää tästä biisistä :D

      Poista
  3. Ootko muuten kuullut Negatiivisten Nuorten uuden kappaleen? Itse kuulin tänään ekan kerran ja hyvältä kuulostaa, kivasti jatkaa samaa linjaa kuin Mä oon niin ruma :) Tossa linkki hienoon biisin musiikkivideoon https://www.youtube.com/watch?v=eKgNA08cSh4

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kuullut! Radiosta tosin, en oo vielä tullut katsoneeksi videota, eli kiitti linkistä! :D oon tuota kuunnellessani miettinyt, et sekin sopis mainiosti viikon biisiksi, mut sit oon aatellu et onko ihan hassua, jos tyyliin Negatiivisten Nuorten koko tuotanto ilmestyy mun blogiin sitä mukaa kun ne kappaleita julkaisee :DD Saas nähdä, mitä heiltä jatkossa tulee, odotan kyllä innolla!

      Poista
    2. No hitto, nyt katoin sen videon ja piti tulla vielä lisäämään et musta tuntuu vahvasti siltä, et mun on pakko tehä tohon liittyvä postaus, jumankekka.

      Poista
    3. Hahaa :D Mikäs siinä vaikka olisi useammtkin viikon biisit samalta esittäjältä, kunhan on vaan korvaa miellyttäviä :D

      Poista
    4. Hyvä kuulla noin lukijankin näkökulmasta, ettei saman esittäjän biisien käyttö liikaa haittaa. Tiiän ainakin, et twenty one pilotsin tuotantoa on ihan varmasti vielä tulossa enemmän viikon biiseiksi, ja muutamat muutkin artistit taatusti tulee toistumaan, niin miksei sitten Negatiiviset Nuoretkin :D

      Poista